Boek 5 Kunstwerkwerk van de week 5e Jaargang

Boek 5 Kunstwerkwerk van de week  5e Jaargang

30 x 20 x 1, © 2013, € 43,50
Beeldend kunstenaar Ruud Streefkerk is begin 2009 gestart met het project ‘Kunstwerk van de Week’. Een selecte groep belangstellenden ontvangt via internet wekelijks een door hem digitaal bewerkte foto met een informatieve tekst: het ‘Kunstwerk van de Week’. Het afgelopen jaar 2013 werden er zo door Streefkerk 52 kunstwerken via internet aan zijn abonnees verstuurd. Ruud is gefascineerd door landschappen waar de natuur nog ongerept is en de invloed van de mens minimaal, waar het ontstaan van het landschap en de geheimen van de natuur zich in monumentale geologische structuren of in details openbaren. De foto’s die hij overal in Europa, van de Noordkaap tot de rots van Gibraltar maakt, vormen de basis voor deze digitale kunstwerken. De bijbehorende teksten, die vaak verrassende achtergrondinformatie bieden, komen tot stand in samenwerking met beeldend kunstenaar Yolanda Eveleens die ook de Engelse vertaling voor haar rekening neemt.